Παράταση για τις εφεδρικές μονάδες των 130 MW στην Κρήτη
Ανταπόκριση Κρήτη,
Την παράταση της άδειας παραγωγής της ΔΕΗ για τις τρεις μισθωμένες αεριοστροβιλικές μονάδες συνολικής ισχύος 130 MW στα Λινοπεράματα Ηρακλείου ενέκρινε η ΡΑΑΕΥ, κρίνοντας ότι παραμένουν αναγκαίες για τη διασφάλιση της επάρκειας ηλεκτροδότησης της Κρήτης κατά τη θερινή περίοδο του 2026.
Η απόφαση αφορά τις μονάδες που λειτουργούν από τον Αύγουστο του 2024 στον ΑΗΣ Λινοπεραμάτων και είχαν εγκατασταθεί ως πρόσθετη εφεδρεία για την κάλυψη έκτακτων αναγκών του ηλεκτρικού συστήματος του νησιού. Η συνολική ισχύς τους ανέρχεται σε 130 MW και χρησιμοποιούν ως καύσιμο ελαφρύ πετρέλαιο ντίζελ.
Σύμφωνα με τη ΡΑΑΕΥ, ο ΑΔΜΗΕ εισηγήθηκε τη διατήρηση των μονάδων στην Κρήτη προκειμένου να εξασφαλιστεί η ασφαλής και αδιάλειπτη λειτουργία του ηλεκτρικού συστήματος του νησιού κατά το καλοκαίρι του 2026, περίοδο κατά την οποία τα ηλεκτρικά φορτία αυξάνονται σημαντικά λόγω τουρισμού και κλιματισμού.
Ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσιάζει το γεγονός ότι η ΡΑΑΕΥ αποδέχθηκε την εισήγηση του ΑΔΜΗΕ για τον ορισμό της «Δήλης Ημέρας» της Β’ φάσης της ηλεκτρικής διασύνδεσης της Κρήτης με το ηπειρωτικό σύστημα την 1η Οκτωβρίου 2026. Μέχρι τότε οι αεριοστροβιλικές μονάδες θα παραμείνουν διαθέσιμες ως στρατηγική εφεδρεία για την ασφάλεια εφοδιασμού του νησιού.
Η ΡΑΑΕΥ σημειώνει ότι η ασφάλεια εφοδιασμού της Κρήτης αποτελεί εθνική προτεραιότητα και ότι το πρόσθετο δυναμικό παραγωγής είναι αναγκαίο για την αντιμετώπιση πιθανών βλαβών ή έκτακτων περιστατικών στο ηλεκτρικό σύστημα, ιδιαίτερα κατά τη μεταβατική περίοδο μέχρι την πλήρη επιχειρησιακή σταθεροποίηση της μεγάλης ηλεκτρικής διασύνδεσης.
Η απόφαση διατηρεί σε ισχύ την άδεια παραγωγής της ΔΕΗ για τις τρεις αεριοστροβιλικές μονάδες στα Λινοπεράματα, παρά τηνι την ολοκλήρωση της Β’ φάσης της διασύνδεσης.
Για την ενεργειακή αγορά της Κρήτης, η εξέλιξη επιβεβαιώνει ότι, το νησί εξακολουθεί να χρειάζεται ισχυρές εφεδρείες ηλεκτροπαραγωγής υπό συνθήκες αιχμής του καλοκαιριού.
Source link

