«Καμπάνα» για τις παράνομες επιδοτήσεις του ΟΠΕΚΕΠΕ: Ένοχοι 57 παραγωγοί από την Κρήτη – Δήλωναν εκτάσεις στην Καστοριά

«Καμπάνα» για τις παράνομες επιδοτήσεις του ΟΠΕΚΕΠΕ: Ένοχοι 57 παραγωγοί από την Κρήτη – Δήλωναν εκτάσεις στην Καστοριά

Ένοχοι κρίθηκαν από το Τριμελές Πλημμελειοδικείο Αθηνών 57 παραγωγοί από την Κρήτη για την υπόθεση των παράνομων επιδοτήσεων του ΟΠΕΚΕΠΕ. Η υπόθεση αφορά δηλώσεις εκτάσεων στην Καστοριά, ενώ η διαδικασία θα συνεχιστεί την 1η Ιουλίου για τα ελαφρυντικά και τις ποινές

Το Τριμελές Πλημμελειοδικείο Αθηνών αποφάσισε την καταδίκη 57 αγροτών από την Κρήτη για την υπόθεση των παράνομων ευρωπαϊκών ενισχύσεων που φέρεται να εισπράχθηκαν μέσω του ΟΠΕΚΕΠΕ, υιοθετώντας το βασικό σκέλος του κατηγορητηρίου.

Παράλληλα, το δικαστήριο, κατά πλειοψηφία, απάλλαξε μία κατηγορούμενη παραγωγό, κάνοντας δεκτό τον ισχυρισμό ότι είχε εξαλειφθεί το αξιόποινο της πράξης της, καθώς είχε επιστρέψει στο σύνολό τους, μαζί με τους νόμιμους τόκους, τα χρήματα που είχε λάβει ως επιδότηση, συνολικού ύψους περίπου 30.000 ευρώ.

Σε ορισμένες περιπτώσεις, οι δικαστές προχώρησαν σε μεταβολή των κατηγοριών που αντιμετώπιζαν οι κατηγορούμενοι, ενώ αναπροσάρμοσαν και τα ποσά των επιδοτήσεων που τους αποδίδονταν, μειώνοντάς τα σε σχέση με όσα περιλαμβάνονταν στο αρχικό κατηγορητήριο.

Η υπόθεση ερευνήθηκε από την Ευρωπαϊκή Εισαγγελία, σύμφωνα με την οποία οι εμπλεκόμενοι είχαν δηλώσει εκτάσεις στην περιοχή της Καστοριάς ως βοσκοτόπια, αλλά και ως καλλιέργειες ελαιόδεντρων και αμυγδαλιών, προκειμένου να λάβουν ευρωπαϊκές αγροτικές ενισχύσεις που, κατά το κατηγορητήριο, δεν δικαιούνταν.

Οι 57 καταδικασθέντες δεν εμφανίστηκαν αυτοπροσώπως στο δικαστήριο, αλλά εκπροσωπήθηκαν από τους συνηγόρους υπεράσπισής τους, οι οποίοι ζήτησαν να τους αναγνωριστούν ελαφρυντικές περιστάσεις.

Η διαδικασία δεν ολοκληρώθηκε, καθώς το δικαστήριο διέκοψε τη συνεδρίαση και όρισε νέα δικάσιμο για την 1η Ιουλίου, οπότε θα εξεταστεί το ζήτημα των ελαφρυντικών και θα ανακοινωθούν οι ποινές που θα επιβληθούν στους καταδικασθέντες.


Source link